Canalele de vanzare web sunt in foarte stransa legatura cu
vizibilitatea pe motoarele de cautare. Promovarea prin campanii Google AdWords
reprezinta modalitatea principala de generare imediata a acestei vizibilitati.
Studiile facute de-a lungul timpului ne-au aratat ca mai mult
de 9 din 10 utilizatori al serviciilor pe internet folosesc Google pentru a
gasi produsele si serviciile de care au nevoie, produse si servicii care sa se
incadreze in bugetul lor maxim. Se pare ca cei mai multi dintre acestia
considera relevante primele rezultate ale cautarilor efectuate in Google. Pe
masura ce un site este mai jos, scade posiblitatea accesarii acestuia de catre
un potential client.
Google, fiind un motor de cautare precum Alexa, Yahoo, Bing…etc
returneaza 2 tipuri de rezultate atunci cand este efectuata o interogare:
-
Rezultatele
Platite (anunturi cu plata, setate prin intermediul campaniilor google
adwords)
-
Rezultatele
Organice (afisate ca urmarii a promovarii SEO a site-ului).
Pe langa prezenta in prima pagina Google, reclamele tale vor
fi afisate si pe siteurile de cautare partenere (ask.com, amazon.com etc) si pe
proprietatile Google (Google Gmail, Youtube, Google Finance, Google Book Search
etc).
Se pot seta
campanii google adwords atat pentru vanzarea unui produs sau a unui serviciu,
cat si pentru castigarea de abonati noi la newsletter sau pentru intarirea
BRAND-ului companiei.
Reclamele google adwords pot fi afisate dupa mai multe
crietii, si anume:
-
Zona sau
Locatie (la nivel de tara, judet sau oras)
-
Sex
-
Varsta
-
Interes
-
Dispozitiv folosit (de exemplu pentru se pot
seta campanii special dedicate celor care folosesc dispozitivele mobile).
-
Limba (anunturile pot fi afisate doar
utilizatorilor care vorbesc sau folosesc o anumita limba, de exemplu: romana).
Unul din cele mai importante aspect
de care trebuie sa tineti cont inainte de a initia o campanie Google Adword
este efectuarea unui Keyword Research,
pentru a identifica cele mai competitive cuvinte cheie care sa fie representative
pentru business-ul dumneavoastra. Alegerea cuvintelor cheie este primul si cel
mai important pas care trebuie facut ca la carte pentru ca de el depinde
succesul. Un tool foarte bun pentru realizarea keyword research-ului este
folosirea intrumentului numit “Planificatorul cuvintelor cheie”, instrument oferit
in mod gratuit de Google AICI.
Mult success!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu